Friday, June 15, 2007

Glohed dag = Grill

Jaaah... Uffe har været sygemeldt i mandags, og formåede trods det, at arrangere en fremragende hyggelig aften med grill i gården.

Sjovt nok havde han købt nøjagtig samme slags grill som vi købte forrige år, på nogenlunde samme tidspunkt, det havde vi blot glemt...! Så nu har vi 2 sks Tombola-grille. Og de er sgu virkelig gode og praktisk, til en lille hund... Kan varmt anbefales.

Bosse dukkede op og spiste med, og havde medbragt kolde øl og brød. Vi anrettede med pølser i svøb ( kommer man altså ikke udenom), marinerede nakkekoteletter, og diverse grøntsager ( aubergine, squash, champignon) og Coleslaw.
Virkelig en dejlig aften, og så dejlig nemt, når man bare lige skal ned fra 4. sal.


Iøvrigt har det været ulideligt at være i lejligheden, når det er så varmt udenfor. Vi har haft 33 Gr i vores køkkenskuffe ( stegetermometeret) kl. 7.00 om morgenen... Det bli'r jeg fuldkommen ekset af, kan SLET ikke holde til det. Og når det samtidigt har været umuligt at skabe gennemtræk, grundet de nysgerrige katte, og det faktum at luften stod STILLE i 3 dage, så har vi lige tilføjet et par 100 kr til regnskabet hos Dong, pga "De to Tårne".

Og ja, som om det ikke var nok, så er nabo-lejligheden desværre blevet solgt... Og ikke til os! Vi har i 18 mdr, forberedt os på at vi måske fik muligheden for at lave db.lejlighed når naboen solgte... Men latterlige regler hos foreningen gør at børn og børnebørn kommer i forreste række, min bare! Vi hører jævnligt rygterne om goodwil hos bestyrelsen overfor visse "klaner", så jeg er bare pissed! Så... Nu må vi en tur i banken og ha' os et øko-tjek... Blot for at se hvad vores muligheder er i fremtiden.


Og så det med madlavningen... Har jeg haft en travl uge, så har jeg ofte tendens til at gå fuldkommen amok i køkkenet. Mange retter, mange timer, mange forskellige smage, åh jeg kunne blive ved. Jeg har ofte svært ved at styre mig, når jeg førts ser alle de muligheder der findes ved de forskellige råvarer. Så det ender som regel med en masse små retter og tilbehør, til stor glæde for Uffen. Jeg er dog ved at indse at jeg nok må begrænse mig lidt... Og er faktisk kommet ind i en helt fedtfattig bølge... Jeg er sgu begyndt at tænke lidt mere over hvad jeg bruger, og sammensætningen af maden. Enkelt er godt!

Nå... faktisk har jeg lige nu en Indbagt mørbrad i ovnen, som snart er færdig. Det er første gang jeg forsøger mig med det... Og er spændt på resultatet.
Ikke helt typisk for mig at lave dette på en fredag, efter en travl uge, men idag var faktisk en rigtig fed dag i supporten, så jeg har masser af overskud til gøgl. Tillykke Bruno, og tak for en fed dag, drenge!!

No comments: